Samlarklubben Olof Trätälja – Säffle

Kontaktperson är Kurt Karlsson, 0533-120 26, epost kurtkarlsson.40@gmail.com
Vi har lotterier på våra möten, ta gärna med vinster. Våra möten hålls i Silvénska villan om inte annat anges.
Tänk på att vid varje träff har vi lotteri och till dessa behövs det vinster. Lotteriansvariga tar mer än gärna emot vinster.
Om någon programpunkt skulle utgå. Annonseras detta i Säffletidningen

7 september
En utflykt på höstkanten, vi åker till Liljedals Hembygdsgård och blir guidade,
Pris per person blir 80:- , vilket inkluderar inträde och kaffe med dopp. Anmälan till Sylwia senast 1/9 på 070-7528920.
Vi far i egna bilar kl 17.

25 september kl 10-16
Vi tänkte göra ett försök med en samlarmässa på Silvénska på marknadslördagen och som vanligt, ha kaffe och någon form av mat och lotter. Det behövs hjälp av några villiga personer för uppbyggnad, entré, lotteri och servering

14 oktober kl 18
Vi kör igång med en Antikrunda med Sten och Patrik. Inträde 100.- i vilket ingår Entré kaffe med smörgås och kaka. Medlemmar går in gratis
Vi börjar lämna in objekten från kl 17.00

7 november kl 10-16
Vår mycket populära samlarmässa på Medis, till den behövs ett gäng som kan bära bord, de som hjälper till får som vanligt lunch, vi börjar 07.00

18 november kl 18
Silvenska villan. Uppföljningsmöten, både för mässan på Silvénska och Medis , kaffe och dopp ingår förstås
Någon form av underhållning skall vi också ha

3 december kl 17
Julbord på Medis, det blir väl bra? Vi träffas kl  17.00 över en välkomstdrink och lite småprat om året som har flytt. Sedan kommer den sedvanliga resumén om vår verksamhet under året, vilket är snart gjort i dessa tider. Därefter sätter vi oss till bords och låter oss väl smaka av bordets läckerheter.
Priset har vi satt till 200:-/person för medlemmar och 385:-/person för icke medlemmar
Underhållning blir av våra vänner Per Nilsson och Anders Falk
Anmälan till Else-Marie 0709718972 eller Sylwia 070-7528920 senast 25 november.

Visste du att

klubben har en släpkärra att hyra ut till våra medlemmar för 50 kr /dygn. Ett mindre pris för timmar. Kärran står hos Lillvor Bergh, även Kurt Karlsson kan hantera den.
Vi har partytält, både 3×3 meter och 6×6 meter. Medlemmar får låna dem gratis. Ring till Kurt på telefon 070-699 2081.
Vårt bibliotek har vi på Silvénska, där kan medlemmar låna böcker.