Uppsala har möte

Tisdag 17 september kl 19 Benny och Gunilla Kullinger från Svenska Vykortsföreningen visar vykort med Uppsalaanknytning. Kaffe. Plats är Träffpunkten på Storgatan 11. Anmälan till Lennart Bergström telefon 25 49 80 eller 0706-66 95 14 senast 15 september.

Kommentarer inaktiverade för Uppsala har möte

Stockholm har möte

Tisdag 23 april Roliga påskvykort. Det är visserligen dagen efter påsk, men vi kommer ändå att få se ett urval av roliga påskvykort. Det finns inget annat ämne, där det finns så många vykort med humoristiska inslag. Bildvisning. Vykortsbyte. Vykortssektionen.

Stockholm har möte

Tisdag 26 mars Stockholm för hundra år sedan. Vi får se många trevliga Stockholmsvykort från början av 1900-talet, vykortens glansperiod. Bildvisning. Vykortsbyte. Vykortssektionen.

Örtugen har möte

Hans-Ove Aldenbrink visar och kåserar om Vykort från Jönköpings kommun.

Kommentarer inaktiverade för Örtugen har möte

Stockholm har möte

Tisdag 26 februari Vykortsbyte. Ta med vykort att byta eller sälja! Vykortssektionen.

Stockholm har möte

Torsdag 31 januari Vykort med skådespelare och film. Som en fortsättning på Antikmötet får vi se vykort med filmskådespelare samt reklamvykort både för filmer och där skådespelare gör reklam för varor m m. Vykortsbyte. Vykortssektionen.

Uppsala Collectors Market 2018

Samlarförbundet står för värd för en marknad full av samlarsaker, till exempel böcker, skivor, mynt, frimärken, vykort, vintage, militaria, kökssaker, ja det mesta utom keramik, glas och konst. Drabantenhuset på Bangårdsgatan mittemot järnvägsstationen kl 10-15. Kafé med hembakat och smörgåsar … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Uppsala Collectors Market 2018

Stockholm har möte

Stockholmsinteriörer. Interiörer är inte så vanliga på vykort. Men det finns ändå en hel del från kyrkor, affärer, restauranger och nöjesställen. Bildvisning. Vykortsbyte. Kaffe med dopp. Vykortssektionen är värd.

Stockholm har möte

Vykortsbyte. Ta gärna med vykort att byta eller sälja. Kaffe med tillbehör. Vykortssektionen anordnar.

Stockholm har möte

Svenska Disneyvykort. Från omkring 1930 har det producerats olika serier med vykort för den svenska marknaden, ofta i anslutning till en viss film. Bildvisning med många roliga vykort. Vykortsbyte. Kaffe med tillbehör. Vykortssektionen står värd.

Varberg har Årsmöte

Årsmöte. Vykortsförlag C. A. Träff – Ronald Johansson berättar och visar bilder.

Kommentarer inaktiverade för Varberg har Årsmöte

En blandning av vykort och frimärken av Ulf Holmberg.

Stockholm har möte

Vykort med Bernadotteätten. Kungliga motiv är det äldsta samlingsområdet när det gäller vykort. Redan i vykortens barndom, i början på 1900-talet, var de populära samlarobjekt och stora mängder olika motiv gavs ut. Vi får se en blandning som börjar med … Fortsätt läsa