Samlarförbundet Nordstjärnan

• Örebro har möte
    2022-05-03

Tisdag 3 maj kl 18
    Månadsmöte på Adolfsbergsgården, Adolf Mörners plan 2.
    Margret Andersson berättar om AB Örebro Fajansfabrik och dess föregångare, samt visar föremål från fabrikens produktion.
    Anmälan till Erik Karlsson 019-12 04 85 eller 0723-11 04 85 senast den 26 april.

• Örebro har möte
    2022-05-04

Tisdag 5 april kl 18
    Månadsmöte på Adolfsbergsgården, Adolf Mörners plan 2.
    Afternoon Tea  med klassiska tillbehör. Kaj  Bjurström berättar om hur begreppet Afternoon Tea kom till, han svarar även på frågor om te och dess kultur.
    Anmälan till Erik Karlsson 019-12 04 85 eller 0723-11 04 85 senast den 25 mars.

• Linköping på utflykt
    19:00 -21:00
    2022-05-05

Torsdag 5 maj
    Utflykt till Åssa-museet i Åtvidaberg. Avresa från Hästskogatan kl. 17.00.
    (Samåkning med reservation för nya restriktioner kring pandemin). Vi möts av en guide som visar oss runt i museets olika delar; industri, bil och motorcyklar, verkstad, kontor samt skola. Entré 50 kronor, Hans Brask betalar guidning och bilfika.
    Föranmälan till Anders Matsson, matssonanders@hotmail.com
    Tel: 070-535 70 17 (kvällstid).

• Utflykt för Uppsalaföreningen
    Hela dagen
    2022-05-06

Fredag 6 maj
    Utflykt till Jularbomuseet i Morkarla. Samling kl. 10.00 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller utan/samåker.
    Besök i museet innebär att Håkan guidar dig och berättar historier, till det så kommer väl vald musik att spelas.Till detta brukar det vara gott med kaffe och smörgås. Anmäl till Lennart Bergström telefon 070-666 95 14 senast 4 maj.

• Göteborg har möte
    2022-05-10

10 maj
    Kända formgivare
    Många av oss har föremål formgivna av kända designers i skåp och lådor. Stig Lindberg, Lisa Larsson, Viola Gråsten, Sigvard Bernadotte och Arthur Percy är några namn men det finns många fler. Ta med dig ett eller ett par föremål som du vill visa upp! Loppis.

Vi träffas i bostadsrättsföreningens lokaler på Lillekärr Norra 92 på Hisingen. Mötena äger rum andra tisdagen varje månad med början klockan 18.30. Vi har tillgång till lokalen en halvtimma innan så kom gärna så vi hinner prata, umgås och utbyta idéer och erfarenheter.
    Lokalen är tillgänglig för alla och ligger nära en hållplats för bussen Rosa Express. Parkeringsplatser med en viss avgift finns också.

• Malmö har möte
    19:00 -21:00
    2022-05-12

12 maj
    Besök på Björnssons Auktionskammare i Lund där Mikael Sörensen berättar om en del  intressanta föremål vid den kommande Vårkvalitén. Vi bjuds också på fika så föranmälan krävs. Ring Jan Ottosson, 0708 826103, senast den 9 maj om du vill delta. Försök att samåka!

• Utflykt för Uppsalaföreningen
    Hela dagen
    2022-05-27
    Ekonomikum, Uppsala, Sweden

Fredag 27 maj
    Utflykt till Björklinge hembygdsmuseum och efteråt besök hos Siv och Karl-Uno Erikssons antikbod Bysmedsvägen 23 i Björklinge och fika i trädgården. Samling kl. 12.00 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller utan/samåker. Anmälan till Lennart Bergström telefon 25 49 80 eller 070-666 95 14 senast 24 juni.

Bokmärk permalänk.