Ordföranden har ordet

Kära vänner,

Jag vänder mig både till er som är samlare men också ni som tycker om kultur, för mycket av det som samlas på är kultur och historia.

Eftersom jag är en mycket aktiv släktforskare så har jag insett att släktforskare mycket väl skulle passa in bland oss i Samlarförbundet Nordstjärnan. Det är samlande och kunskap av äldre information, många samlar också på ting som tillhört släktingar och andra, det kan vara fotografier, dagböcker eller något annat som är knutet till den eller det man forskar om.

Som ni vet har vi tappat många medlemmar på grund av vår höga ålderstruktur inom förbundet. Det är dags att tillsammans hjälpas åt att hitta nya ”samlare” som vill läsa vår tidning och känna gemenskapen som finns i många lokalföreningar. Så tipsa om webbsidan och om tidningen som finns på många större bibliotek, vill man ha ett lösnummer av SamlarNytt så kan man kontakta kansliet via e-post:Ordförande Nicklas Vulcan kansli (at) samlarforbundet.se

Till sist vill jag önska er alla en riktig God jul och ett Gott nytt år!

Samlarhälsningar
Nicklas Vulcan
Förbundsordförande

Om du har ett företag och vill ge rabatt eller en annan förmån till Samlarförbundets medlemmar, kontakta gärna vår PR-ansvariga Inga-lill Cras (epost samlarnytt (at) samlarforbundet.se)

PS Om du tycker det är förvirrande att ibland se Samlarförbundet och ibland Samlarförening, ligger det till så här: Samlarförbundet samlar alla lokalföreningar i Sverige under sitt ”paraply”. Genom förbundet har föreningarna gemensamt kansli, gemensam tidning och gemensamt handhavande av nya medlemmar.

Det här inlägget postades i Alltid intressant, Föreningsinfo, Nyhet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.