Kalender

Det här är kalendern för mässor. Alla länkar öppnas i nya fönster. Klicka här för att se vår möteskalender.

NärVad och VarMer information
13 oktoberFrimärkets Dag över hela SverigeMer information
13 oktoberHem och AntikdagenMer info:
19-21 oktoberAuktion på High Chaparall, utanför Värnamo.Mer info: High Chaparalls webbsida
26-28 oktoberAntikmässa i Borås-ÅhagaMer information
27-28 oktoberAntikmässa på Fyrishov, UppsalaAArrangör: Knivstamässorrrangör: Knivstamässor
3 novemberSveriges största loppis (?) på KistamässanMer info:
3-4 novemberHuskvarna Folkets ParkArrangör: Samlarförengen Örtugen
3-4 novemberHobbymässan för modelltåg, radiostyrt, plastmodeller m m. Stockholm.Mer info:
17 novemberJulmarknad i RansäterMer information
2-3 februari 2019Antikmässa på Fyrishov, UppsalaAArrangör: Knivstamässorrrangör: Knivstamässor
21-24 mars 2019Fotomässan, StockholmMer info:

Vår möteskalender

Samlarförbundet tar inte något ansvar för tider, platser, priser etc som förekommer i Kalendern.

< 2017 >
Tue Apr 0 4

Örebro har möte

Rostahemmet vårdboende, Rostagatan, Örebro, Sverige
Månadsmöte på Rostahemmet, Rostagatan 34 i Örebro.Tema Väskor. Erik inleder. Tag med alla sorters väskor så pratar vi om dem.Kaffe serveras.
Tue Apr 0 4

Örebro har möte

Rostahemmet vårdboende, Rostagatan, Örebro, Sverige
S:t Paulsgatan 39C, Stockholm, Sverige
SVENSKA BAJONETTER  (Vapensektionen). Svenska bajonetter, stickertar och deras tillbehör.Ta med egna föremål för visning, byte eller försäljning. Kaffe och kakor serveras.
Hästskogatan 1C, Linköping, Sverige
Dan delar Askman med sig av sin kunskap om träsnidaren Lars Johansson. Dan har också lovat att visa delar av sin samling av sedelfat.
Fri Apr 0 7

Huskvarna på resa

Huskvarna Folkets Park, Huskvarna, Sverige
Vi åker till Skara Antikmässa och besöker även Falbygdens Ost.
Mon Apr 1 0

Malmö har möte

Limhamns Folkets Hus, Linnégatan, Limhamn, Sverige
Jeanette Rosengren berättar om Malmökvinnor ur historien – kvinnor som stått i skuggan av männen men ändå haft stor betydelse.
Rambergskyrkans Missionsförsamling, Övre Hallegatan, Göteborg, Sverige
Tema Märken. Det blir i sann göteborgsanda en märk-värdig kväll! Vi hoppas att ni tar med er nålmärken, pins och allehanda märken av olika slag. Lennart som samlar nålmärken berättar om sitt intresse. Loppis.
Equmeniakyrkan Ulricehamn, Jägaregatan, Ulricehamn, Sverige
Mer info kommer.
Tue Apr 1 1

Vinslöv har möte

Kyrkogatan, Vinslöv, Sverige
Föredragshållare är Niklas Larsson som på ett fängslande och intressant sätt berättar om Kungligheter i ord och bild. Kvällens utställare är Karl-Axel Axelsson som visar lite större gamla plåtleksaksbilar.
S:t Paulsgatan 39C, Stockholm, Sverige
SAMESLÖJD OCH SAMERNAS KULTUR  (Antik och kuriosasektionen). Ta med äldre hantverk som textilier, knivar, föremål av renhorn, trolltrummor mm. Vi presenterar våra föremål och berättar om dem. Kanske finns det någon duktig medlem på detta område, som kan hjälpa till.Kaffe med tillbehör.
Breda vägen 12, Norrköping, Sverige
Konstsamlare Thomas Nilsson kåserar.
Tue Apr 1 8

Varberg har möte

ABF Norra Halland, Brunnsbergsvägen, Varberg, Sverige
Tisdag 18 april kl 18IOGT-Prästgatan 27. Berättardax. Var och en berättar om olika teman som blirtilldelade den 17 januari.
Huskvarna Folkets Park, Huskvarna, Sverige
Skivsamlaren Åke Lindqvist spelar gamla godingar på 78-varvsskivor.
S:t Paulsgatan 39C, Stockholm, Sverige
SÖDERMALM  (Vykortssektionen). Vi får se ett urval av vykort från en stadsdel med olika typer av bebyggelse, och som förändrats mycket genom åren från 1900-talets början och framåt.Vykortsbyte. Kaffe med dopp.
Kungsgatan 4, Alingsås, Sverige
Medlemsmöte.
Vaksalaskolan, Uppsala, Sverige
Mässa i Vaksalaskolans matsal.
Norrlöt, Sverige
Årsmöte i NU-sektionensöndagen den 23 april kl 11 i Norrlöt och dess handelsträdgårds faciliteter. Föranmälan gäller, senast den 18 april, till Bernt på, 08-550 679 23 eller epost:bernt.somreus@gmail.com De som anmäler sig och vill ha lift kan meddela det så kan de upphämtas vid Östertälje station eller Södertälje Centrum (station heter centrum) Vägbeskrivning: Ta  Enhörnaleden från Södertälje och svänga mot Enhörna på Sandviksvägen. Fika ordnas kaffe, te, mackor, läsk m.m. VI har i sedvanlig ordning årsmöte först! Välkomna önskar styrelsen!
Tue Apr 2 5

Borås har möte

Annelundsvillan Fest & Konferens, Annelunds parkväg, Borås, Sverige
Medlemsmöte. Vi träffas i Annelundsvillan från kl 18, mötet börjar kl 19.
Södergatan 50, Märsta, Sverige
Märsta genom vykortsfotografens öga. Gilselher Naglitsch kommer och berättar om och visar vykort över Märsta från de senaste hundra åren. Södergatan 50, Märsta. Kaffe och macka.
Instrumentvägen 19, Hägersten, Sverige
Litografiska museet, Sundby Gårdsväg 6 i Huddinge. Säsongen avslutas traditionsenligt med ett museibesök, i år på det för många kanske helt okända Litografiska museet i Huddinge. Vi får en guidad visning av museet och också praktiskt se hur det gick till att förbereda stenar för tryckning. Ta tillfället att få en mycket intressant förevisning av ett hantverk som inte längre existerar. Vi avslutar med att fika. Välkommen! Se även museets hemsida www .litografiskamuseet.se Pendeltåg från Stockholm C mot Södertälje kl 17.46 till Huddinge, därifrån buss 709 mot Länna handelsplats kl 18.11 till Sundby gård (kl 18.25). Med bil Huddingevägen, ta av vid Huddinge C väg 259 mot Haninge. Sundby gård ligger utmed vägen. S:t Erik står för kostnaderna, men antalet för besöket är begränsat till max 20 personer. Amälan till Göran Heijtz via email goran.heijtz (at) telia.com eller telefon 070-710 83 60.
Fornhöjdsvägen 60, Södertälje, Sverige
Medlemsmöte, Fornhöjdsvägen 60, Södertälje, kl 18.30.
Sat Apr 2 9

Säffle på resa

Centrumkyrkans Församling, Bryggerigatan, Säffle, Sverige
En resa till Bergslagen, närmare bestämt Lesjöfors och Långban.    Priset blir 500:-/person, för icke medlemmar 700:-/person, vilket innefattar resa med buss Säffle-Lesjöfors-Säffle, alla inträden, alla guidningar, lunch.Sista anmälningsdag 15 april till Lillvor eller Sylwia.