Kalender

Det här är kalendern för mässor. Alla länkar öppnas i nya fönster. Klicka här för att se vår möteskalender.

NärVad och VarMer information
13 oktoberFrimärkets Dag över hela SverigeMer information
13 oktoberHem och AntikdagenMer info:
19-21 oktoberAuktion på High Chaparall, utanför Värnamo.Mer info: High Chaparalls webbsida
26-28 oktoberAntikmässa i Borås-ÅhagaMer information
27-28 oktoberAntikmässa på Fyrishov, UppsalaAArrangör: Knivstamässorrrangör: Knivstamässor
3 novemberSveriges största loppis (?) på KistamässanMer info:
3-4 novemberHuskvarna Folkets ParkArrangör: Samlarförengen Örtugen
3-4 novemberHobbymässan för modelltåg, radiostyrt, plastmodeller m m. Stockholm.Mer info:
17 novemberJulmarknad i RansäterMer information
2-3 februari 2019Antikmässa på Fyrishov, UppsalaAArrangör: Knivstamässorrrangör: Knivstamässor
21-24 mars 2019Fotomässan, StockholmMer info:

Vår möteskalender

Samlarförbundet tar inte något ansvar för tider, platser, priser etc som förekommer i Kalendern.

< 2017 >
Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
mars
  • Malmö har möte
    19:00 -21:00
    2017-04-10
    Limhamns Folkets Hus, Linnégatan, Limhamn, Sverige
    Jeanette Rosengren berättar om Malmökvinnor ur historien – kvinnor som stått i skuggan av männen men ändå haft stor betydelse.
  • NU-sektionens årsmöte
    11:00 -15:00
    2017-04-23
    Norrlöt, Sverige
    Årsmöte i NU-sektionensöndagen den 23 april kl 11 i Norrlöt och dess handelsträdgårds faciliteter. Föranmälan gäller, senast den 18 april, till Bernt på, 08-550 679 23 eller epost:bernt.somreus@gmail.com De som anmäler sig och vill ha lift kan meddela det så kan de upphämtas vid Östertälje station eller Södertälje Centrum (station heter centrum) Vägbeskrivning: Ta  Enhörnaleden från Södertälje och svänga mot Enhörna på Sandviksvägen. Fika ordnas kaffe, te, mackor, läsk m.m. VI har i sedvanlig ordning årsmöte först! Välkomna önskar styrelsen!
  • Stockholm på museum
    18:00 -20:00
    2017-04-27
    Instrumentvägen 19, Hägersten, Sverige
    Litografiska museet, Sundby Gårdsväg 6 i Huddinge. Säsongen avslutas traditionsenligt med ett museibesök, i år på det för många kanske helt okända Litografiska museet i Huddinge. Vi får en guidad visning av museet och också praktiskt se hur det gick till att förbereda stenar för tryckning. Ta tillfället att få en mycket intressant förevisning av ett hantverk som inte längre existerar. Vi avslutar med att fika. Välkommen! Se även museets hemsida www .litografiskamuseet.se Pendeltåg från Stockholm C mot Södertälje kl 17.46 till Huddinge, därifrån buss 709 mot Länna handelsplats kl 18.11 till Sundby gård (kl 18.25). Med bil Huddingevägen, ta av vid Huddinge C väg 259 mot Haninge. Sundby gård ligger utmed vägen. S:t Erik står för kostnaderna, men antalet för besöket är begränsat till max 20 personer. Amälan till Göran Heijtz via email goran.heijtz (at) telia.com eller telefon 070-710 83 60.
  • Södertälje har möte
    18:30 -21:00
    2017-04-27
    Fornhöjdsvägen 60, Södertälje, Sverige
    Medlemsmöte, Fornhöjdsvägen 60, Södertälje, kl 18.30.
  • Säffle på resa
    All day
    2017-04-29
    Centrumkyrkans Församling, Bryggerigatan, Säffle, Sverige
    En resa till Bergslagen, närmare bestämt Lesjöfors och Långban.    Priset blir 500:-/person, för icke medlemmar 700:-/person, vilket innefattar resa med buss Säffle-Lesjöfors-Säffle, alla inträden, alla guidningar, lunch.Sista anmälningsdag 15 april till Lillvor eller Sylwia.