Uppsala samlarförening – Uppsala

Vi är en trevlig förening med intresse för samvaro, kunskap och prylar! Vi är cirka 100 medlemmar. Vill du lära känna oss är du väldigt välkommen som gäst, men det kan hända att du får betala en liten mötesavgift, som medlemmarna ofta slipper.
Kontaktperson: Lennart Bergström (ordförande), telefon 018-25 49 80. Epost: lennart.bergstrom4 (at) comhem.se

Söndag 18 februari kl 18
Årsmöte på Träffpunkten, Storgatan 11.
Mer information kommer i medlemsbrevet.

Onsdag 14 mars kl 19
Roland Johansson från Vänge hembygdsförening berättar om sin lokalhistoriska forskning som resulterat i en bok om Kvarnbergs fajansfabrik i Vänge. Anmäl till Nils-Eric Nyberg tel. 250117 eller 070 6959710 senast 11 mars. Vi bjuder medlemmarna på kaffe. För gäster kostar det 50 kr. Det går att köpa boken för 150 kr. Träffpunkten Storgatan 11.

Söndag 15 april kl 14-15
Medlemsmöte hemma hos ordförande Lennart Bergström, Styrbjörnsgatan 9. Lennart visar sina samlingar av Upsala-Ekeby och Tore Borgkeramik. Anmäl dig till Lennart Bergström tel 25 49 80 eller 0706-66 95 14 senast 13 april, kaffe serveras.

Lördag 28 april 10-15
Samlarmässa Vaksalaskolans matsal. Entré 20 kr.

Lördag 19 maj
Utflykt till Lasse Åberg-museet i Bålsta. Ett muséem med konst, serietidningar och leksaker. Entré 80:-. Servering finns för lunch eller kaffe. Samling kl. 10.30 vid bilparkeringen Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller för samåkning. Anmäl till Nils-Eric Nyberg tel. 250 117 eller 0706-95 97 10 senast 15 maj.