Samlarklubben Olof Trätälja – Säffle

Kontaktperson är Lillvor Bergh, 0533-120 26. Epost: lillvorb(at)hotmail.com
Vi har lotterier på våra möten, ta gärna med vinster. Våra möten hålls i Silvénska villan om inte annat anges.
Tänk på att vid varje träff har vi lotteri och till dessa behövs det vinster. Lotteriansvariga tar mer än gärna emot vinster.

15 mars kl 18
Årsmöte
med allt vad det innebär, vi ska få ihop en fungerande styrelse och fungerande kommitteer. En bön till Er alla, att vara generösa när valberedningen kommer och frågar om Ni vill vara med. Efter mötet blir det, som vanligt, en bit mat som kostar 150:- vilket inkluderar dryck  och kaffe. Silvénska villan.

27 april kl 10
Vackra Dalsland väntar, vi ska göra ett besök på Sten Torstenssons tomtemuseum i Håverud, där finns ju också Patriks Antik, Glasblåsaren på Dal och en restaurang där vi ska äta lunch. Vi kan även ta en promenad utefter kanalen med akvedukten, och inte att förglömma – kanalmuseet.  Priset för hela härligheten har vi satt så lågt som 350:- icke medlemmar 500:-

Reseprogram
10 Avresa från Centrumkyrkan
11 Vi träffar Sten Torstensson, som kommer att visa oss museet,
12 Äter vi lunch och efter det hoppas vi att både Patriks Antik och Håveruds glashytta är öppna. Om vi har lust och tid kan intresserade ta en tur utefter kanalen och titta på akvedukten, den enda i Sverige som är byggd i plåt, det finns också ett mycket intressant kanalmuseum som är värt att se.
När vi är trötta på detta, så åker vi hem.
I resan ingår resa tur och retur Säffle-Håverud-Säffle, alla inträden och lunch.

12-13 maj
Vi har tänkt oss en tur till Stockholm och där ska vi som huvudmål   gå till Livrustkammaren, kanske ta en tur i Gamla Stan, sedan fortsätter vi med bussen till färjan, där vi ska äta middag och övernatta.
I resan ingår: Buss Säffle – Stockholm – Säffle. Färjetur Stockholm – Mariehamn – Stockholm, alla inträden, middag på färjan och frukost på nästkommande morgon.
Priset för resan är 570:- om vi är minst 25, annars går priset upp till 740:- denna summa inbetalas direkt till Gruppresor som skickar ut inbetalningskort. Tillägg för enkelhytt utan fönster 150:-
Anmälan görs till Sylwia på tel 0533-149 21, senast 27 mars.

Reseprogram till Stockholm – Livrustkammaren – Åland
09.30 Avresa från resecentrum med Gruppresor.
Vid ankomst till Stockholm stannar vi vid slottet och äter lunch i egen regi, därefter samlas vi vid Livrustkammaren för ett besök, där får vi en introduktion av museet på 15 minuter innan vi får gå genom sevärdheterna. Efter detta finns det lite tid att vandra runt i Gamla Stan, det finns ju så mycket att se.
Sedan bär det iväg till färjan, där skall vi äta middag 17.30. Menyn är i skrivande stund inte klar, men man kan välja mellan en kötträtt och en fiskrätt. På morgonen äter vi en stor frukostbuffé.

28 juli 10-16
Samlarmässa i marknadsbodarna i Värmlands Nysäter. Till den behövs en hel hoper med armar och ben och många skarpa hjärnor som är villiga att hjälpa till, som kan se till att allt kommer på plats. Snälla Ni hjälp till, det är ju tack vare mässorna som vi kan ha ett sådant programutbud som vi har.