Samlarklubben Olof Trätälja – Säffle

Kontaktperson är Lillvor Bergh, 0533-120 26. Epost: lillvorb(at)hotmail.com
Vi har lotterier på våra möten, ta gärna med vinster. Våra möten hålls i Silvénska villan om inte annat anges.
Tänk på att vid varje träff har vi lotteri och till dessa behövs det vinster. Lotteriansvariga tar mer än gärna emot vinster.

Lördag 17 augusti
Start kl 08.00 från Centrumkyrkan. Resa till Finnskogsmuseet i Lekvattnet och i samband med denna har vi ett uppföljningsmöte på bussen efter samlarmässan i Värmlands Nysäter.
Vi kommer fram cirka 10.30 och startar med en kopp kaffe med fralla, sedan blir vi guidade bland sevärdheterna. Efter detta kan vi gå och titta på finngården Karmenkynna, som står i orört skick.
Men vi ska ha mat också, det blir i Torsby, efter detta så drar vi söderut och stannar i Rottneros för paus, de som då vill ha kaffe får betala detta själva.
Beräknad hemkomst blir senast kl 20.. Sista anmälningsdag 1 augusti  till Sylwia på telefon 070-75 28 921, eller Lillvor på telefon 070-33 13 256.
Priset för hela härligheten är  250 kronor för medlemmar,  400 kr för icke medlemmar. OBS Vi måste vara minst 20 deltagare för att resan ska bli av.

Lördag 14 september
Start kl. 08.00 från Centrumkyrkan. I Mullsjö finns det ett museum som heter Svenska Trägubbar som Lars Axenfjord är ansvarig för och det ska vi besöka. Vi gör ett stopp vid Tre Älgar för en kopp kaffe och fralla.
Vid ankomsten vid Mullsjö tar Lars Axenfjord hand om oss och visar oss runt. Efter visningen äter vi lunch och startar hemfärden.
Sista anmälningsdag är 1 september. Priset har vi satt så lågt som 250 kr för medlemmar och 400 kr för andra. OBS För att resan skall bli av måste vi vara minst 20 deltagare.

27-29 september
Resa till Estland! Wermlands Flask & Glassamlarklubb erbjuder oss att följa med på deras höstresa till Estland. Anmälan sker till Lars Kallin 070-86 31 776. Se vidare broschyren som ni fått.  Sista anmälningsdag är 31 juli. Detta är höstens stora begivenhet, passa på och anmäl er.

17 oktober kl 18
Vi har tänkt oss en Antikrunda med Sten och Patrik på Silvenska villan. Kom och ta med er grejor som ni vill ha bedömda. Övertala  era vänner och bekanta att de kommer. Inträdet är 100 kronor vilket inkluderar kaffe med smörgås, men medlemmar går in gratis.

Söndag 3 november kl 10-16
Samlarmässan på Medborgarhuset, kom och hjälp till med att möblera upp till våra utställare. Klubben bjuder på lunch till dem som ställer upp, vi träffas strax före sju på morgonen för att bygga upp.

19 november 19 kl 18
Silvénska villan. Uppföljningsmöte efter Samlarmässan på Medis, hur gick det, kan vi räkna med något netto eller blev det minus på alltihop. När vi har fått alla fakta så kommer Vispopparna  att spela för oss. Vi ska ha kaffe också med något till. Medlemmar gratis och icke medlemmar 30 kronor för kaffet.

Fredag 6 december kl 18
Julbordet får Ni inte missa, i år blir det på Medis  så att alla våra medlemmar kan sitta i lugn och ro vid matbordet. Vi träffas i foajen på Medis, där vi får en mugg med glögg. Klockan 19 går vi in och sätter oss för att avsmaka Säffles godaste julbord, med alla dessa goda rätter som julen bjuder på.
Priset för julbordet blir 200 kronor för medlemmar och 325 kr för andra. Anmälan till Sylwia 070-75 28 921 eller Lillvor 070-33 13 256 senast 28 november.