Samlarklubben Hans Brask – Linköping

Våra möten hålls i ABF-lokalen Hästskogatan 1 C med start av mötesförhandlingar kl. 19. Kom gärna tidigare så du hinner köpa lotter och prata lite. Entré 40 kronor där inget annat uppgivits. Vill du berätta lite kort om din samling? Lotterier, kaffe, auktion – skänk gärna saker.
Ordförande är Carina A Matsson: 013-33 20 73, 0727- 11 35 95 (sms) Epost: carinasepost (at) hotmail.se

Torsdag 1 november kl 19
Det blir halmtema med Inger Gustafsson Seife som föredragshållare. Inger kommer att berätta om traditioner och folktro kring halmarbeten samt visa hantverket. Vilken betydelse hade halmen i vår agrara historia? Ta gärna med halmarbeten att visa. Det är också tacksamt om du har någon berättelse på temat halm som du vill dela med dig av.

Torsdag 6 december kl 19
Det är återigen dags för den traditionella avslutningen. Glögg, grötmeny och kaffe med kaka inmundigas under trevliga former. Vår riksspeleman, ensam eller med goda vänner, kommer att stå för den musikaliska fägnaden. Frågesport med fina vinster, paketlotteri och auktion på skänkta saker. Fri entré för medlemmar, övriga 100 kronor.
Anmälan till Anders Matsson 070 535 70 17 senast den 1 december.