Samlarklubben Hans Brask – Linköping

Samtliga ordinarie möten hålls i ABF-lokalen (TACK ABF) på Hästskogatan 1 C med start av mötesförhandlingar kl. 19.00. Entré 40 kronor där inget annat uppgivits. Utöver sedvanliga mötesförhandlingar och föredrag tar vi med saker att visa för varandra, har lotterier samt kaffe.

Ingenting är sig likt och vi kan inte träffas fastän det är vår och vi är sugna på nya upplevelser. Framtiden är synnerligen oviss och många av oss sitter i en karantän som vi inte vet hur lång den blir.
Vi måste ändå vara optimister så vi planerar en liten upptaktsträff hos Carina och Anders i deras spännande guldgruva Djupdalen söndagen 16 augusti då vi kan uppdatera varandra om läget på samlarfronten. Vi hoppas att många vill berätta om sina fynd under den långa tysta perioden – auktionshusen, Tradera och nätloppisarna håller ju igång för fullt och några av oss kan ju även vandra ganska fritt i verkligheten. Djupdalen erbjuder ett smörgåsbord av fyndställen och sittplatser där vi kan umgås säkert över en kopp kaffe och glädjas åt samvaron. Några kan väl förbereda fem minuter med en samlarvän? Ta gärna med något och visa oss alla eller något som kan bli ett trevligt loppisfynd!

Hans Brask får nu en egen facebooksida där vi alla har möjlighet att ses digitalt: Samlarklubben Hans Brask.
Annars gäller telefon eller mejl. Det går fint att ringa Ingela på 0708 140808 eller Lena på 013 313542 eller att mejla till Ingela på dellby@telia.com

Nedan följer höstprogrammet, och vi hoppas verkligen kunna genomföra det! hälsar Ingela Dellby.
Eftersom osäkerheten just nu är stor vill jag be om ett mejl till Hans: hanbor@hotmail.com eller ett samtal till Lena 013 313542 eller mejl eller samtal till Ingela dellby@telia.com eller 0708140808, så vi vet hur många vi blir för guidningen och kaffet och julmaten.
Detta gäller alla fem träffarna!  Gäster är alltid välkomna!

Söndag 16 augusti kl 14
Fyndträff i Djupdalen. Djupdalen erbjuder ett smörgåsbord av fyndställen och sittplatser där vi kan umgås säkert över en kopp kaffe och glädjas åt samvaron. Några kan väl förbereda fem minuter med en samlarvän?
Överraska gärna med något som kan bli ett trevligt loppisfynd!

Torsdag 3 september kl 18
Konst- och historietur i Skänninge.
Vi samlas för samåkning på den stora parkeringen vid Hästskogatan kl 17. På torget i Skänninge ses vi alla kl 18 och blir guidade först i Rådhuset och sedan i Vårfrukyrkan och om vädret tillåter går vi en liten tur i de äldsta delarna av denna historiska knutpunkt. Kaffet blir troligen på stående fot om vi inte lyckas få någon att hålla öppet.

Torsdag 1 oktober kl 18
Besök på Åkerbo Maskinhistoriska Förening i Östra Skrukeby – så skapas ett museum!
Vi samlas för samåkning på den stora parkeringen vid Hästskogatan kl 17.30 och sen får nostalgin flöda inför samlingarna. Kaffet serveras på plats.
Lena 013-313542 eller mejl eller samtal till Ingela dellby@telia.com eller 0708140808, så vi vet hur många vi blir för guidningen och kaffet och julmaten.

Torsdag 5 november kl 19
Vi följer med Kaj Kjellström på en spännande färd under skjutsväsendets och gästgiveriernas tid – ett ämne han skrivit tre böcker om. Vi ser fram emot en historisk afton med många anekdoter i lokalen på Hästskogatan 1C som vi får låna av ABF!
Kom gärna lite tidigare så du hinner köpa lotter och prata lite och lägga upp det du har med dig till vår auktion och titta på vad du har chans att ropa hem!

Torsdagen den 3 december kl 19
Julavslutning och frågesport och någon liten överraskning – återigen i ABF-lokalen på Hästskogatan 1C.