Samlarklubben Hans Brask – Linköping

Samtliga ”vanliga” möten hålls i ABF-lokalen Hästskogatan 1 C med start av mötesförhandlingar kl. 19.00. Kom gärna tidigare så du hinner köpa lotter och prata lite. Entré 40 kronor där inget annat uppgivits. Utöver sedvanliga mötesförhandlingar och föredrag tar vi med saker att visa för varandra, lotterier samt kaffe. Vill du berätta lite kort om din samling? På våra möten håller vi också en auktion till vilken du är välkommen att skänka saker och bjuda!

Ordförande är Carina A Matsson: 013-33 20 73, 0727- 11 35 95 (sms) Epost: carinasepost (at) hotmail.se

Torsdag 7 september kl 17.45

Vi träffas på Borggården för gemensam promenad till Linköpings Slotts- och Domkyrkomuseum där vi blir guidade i Hans Brasks gamla bostad. Efteråt samlas vi kring en bilfika. Entré 40 kronor, guidningen bekostas av klubben.

Torsdag 5 oktober kl 19

Vi får besök av Dan Askman från Skytteln i Borås. Dan kommer att visa alster av träsnidaren Lars Johansson samt naturligtvis berätta om såväl trägubbarna som konstnären bakom. Ta gärna med dig trägubbar att visa!

Torsdag 2 november kl 19

Vi hjälps alla åt kring temat ”kök”. Britt-Marie och Hans Borén visar mått och vikt i köket och ordföranden lovar provsmak ur mormors kakburkar men du behövs för att kvällens program ska bli riktigt bra. Vad kan du bidra med? Har du någon sak som vi kan få gissa vad det är? Samlar du mortlar, glas, porslin eller köksbonader? Visa något ur din samling!

Torsdag 7 december

har vi traditionell julavslutning med musik, gröt, glögg, skinksmörgås och allt annat som hör till. Therese Allvar sjunger och spelar med oss. Ta med juldekorationer att visa! Föranmälan 070-535 70 17, 013-33 20 73. Kostnad 100 kronor för icke medlem, medlem bjuds.

OBS! Medlemskap kan ordnas direkt!