Samlarföreningen Nordstjärnan – Göteborg

Vi träffas i bostadsrättsföreningens lokaler på Lillekärr Norra 92 på Hisingen. Mötena äger rum andra tisdagen varje månad med början klockan 18.30. Vi har tillgång till lokalen en halvtimma innan så kom gärna så vi hinner prata, umgås och utbyta idéer och erfarenheter.
Lokalen är tillgänglig för alla och ligger nära en hållplats för bussen Rosa Express. Parkeringsplatser med en viss avgift finns också.

Vi uppmanar våra medlemmar att hålla koll på hemsidan eller med någon i styrelsen innan mötesdatum!

13 oktober
Pikanta spetsfunderingar. Thomas visar ett större antal spetsar, berättar om skillnaden mellan olika tekniker och varifrån de ursprungligen kommer. Samlare med viss spetskompetens skiljer dessutom mellan äkta och oäkta spetsar, en för övrigt pikant historia som du inte bör missa! Ta gärna med dig egna spetsar så får vi kanske veta mer om dessa. Loppis.

10 november
Souvenirdockor. Under en tid var det vanligt att köpa med sig en souvenirdocka då man reste utomlands. Birgit har samlat på sig ett antal och visar och berättar. Lotteri.

8 december
Have a Coke and a smile. Marie och Alf berättar för oss om samlarområdet Coca-Cola. Om du har föremål som rör ämnet, så ta med dem! Kvällen avslutas traditionsenligt med julklappsauktion. Ta med ett inslaget paket till ett minsta värde av 100 kronor.