Bloggarkiv

Stockholm har möte

Gustavsberg (Vykort). Bildvisning av vykort av orten, fartygen och fabriken. Hela orten kom att präglas av att Kooperativa Förbundet ägde fabriken. Vykortsbyte. Kaffe med tillbehör.

Stockholm har möte

Vykortsbyte (Vykort). Ta gärna med vykort att byta eller sälja samt ett gott humör. Kaffe med tillbehör.

Stockholm har möte

Djurgården (Vykort). Vi får se en visning av vykort från Djurgården utom Skansen (där det finns så mycket att det får bli en egen kväll). Det handlar om byggnader, utställningar, båtar m m. Vykortsbyte. Kaffe med tillbehör.

Stockholm har möte

Djurgården och Skansen (Antik och kuriosa). Ta med minnessaker, fotografier, kuriosa m m. Det går naturligtvis bra att byta eller sälja om man så vill. Kaffe med dopp.

Uppsala Collectors Market

Samlarförbundet står för värd för en marknad full av samlarsaker, främst från våra nya sektioner Vintage och Militaria, men även böcker, skivor, mynt, frimärken, vykort och annat. Drabantenhuset på Bangårdsgatan mittemot järnvägsstationen kl 10-15. Kafé med hembakat och smörgåsar kommer … Läs mer

Kommentarer inaktiverade för Uppsala Collectors Market

Sigtunaorten har möte

Märsta genom vykortsfotografens öga. Gilselher Naglitsch kommer och berättar om och visar vykort över Märsta från de senaste hundra åren. Södergatan 50, Märsta. Kaffe och macka.

Kommentarer inaktiverade för Sigtunaorten har möte

Stockholm har möte

ART DECO-VYKORT  (Vykortssektionen). Efter utländsk influens kom många svenska vykortskonstnärer under åren omkring 1930 att utföra många fina motiv i så kallad Art deco-stil. Det var konstnärer som Einar Nerman, Gerda Rylander, Birger, Helfrid Selldin m fl. Bildvisning. Vykortsbyte. Kaffe … Läs mer

Stockholm har möte

VYKORTSBYTE  (Vykortssektionen). Ta gärna med vykort att byta eller sälja samt ett gott humör. Kaffe med tillbehör.

Stockholm har möte

1910-TALETS VYKORT  (Vykortssektionen). Hur såg 1910-talets vykort ut och hur påverkades de under ett årtionde som bl a omfattade första världskriget? Bildvisning.Vykortsbyte. Kaffe med tillbehör.

Stockholm har möte

SÖDERMALM  (Vykortssektionen). Vi får se ett urval av vykort från en stadsdel med olika typer av bebyggelse, och som förändrats mycket genom åren från 1900-talets början och framåt. Vykortsbyte. Kaffe med dopp.

Stockholm har möte

Vykortsbyte (Vykortssektionen). Ta gärna med vykort att byta eller sälja och ett gott humör! Kaffe med tillbehör finns.

Stockholm har möte

Östermalm (Vykortssektionen) En stadsdel som totalt förändrades i början av 1900-talet, från fattigdom till nya områden för välbärgade såsom Strandvägen, Villastaden och Lärkstan. Vi får se exempel från hela stadsdelen, både före och efter förändringarna. Vykortsbyte. Kaffe med tillbehör.

Norrköping har möte

På vårt oktobermöte 13 oktober kommer deltiolog (vykortskännare) Bozze Lundgren och visar vykort över sitt intresseområde.

Kommentarer inaktiverade för Norrköping har möte

Ulricehamn har möte

Anders Nordell visar bildspel med vykort från Ulricehamn.

Kommentarer inaktiverade för Ulricehamn har möte

Örebro har möte

Månadsmöte på Rostahemmet, Rostagatan 34 i Örebro. Tema Vykort. Staffan Andersson föreläser om vykort. Kaffe serveras.

Kommentarer inaktiverade för Örebro har möte