Malmö har möte

12 maj Besök på Björnssons Auktionskammare i Lund där Mikael Sörensen berättar om en del  intressanta föremål vid den kommande Vårkvalitén. Vi bjuds också på fika så föranmälan krävs. Ring Jan Ottosson, 0708 826103, senast den 9 maj om du … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Malmö har möte

Vinslöv gör en utflykt

Lördag 21 september Utfärd till Höjatorps Tele & Glasmuseum med telehistorik från 1853 till idag. 1600-tals bruksglas till 1900-tals konstglas. Program kommer. Information telefon 070-32 41 358 Asta Nilsson.

Kommentarer inaktiverade för Vinslöv gör en utflykt

Linköping har möte

Torsdag 5 september kl 17.45 Vi samlas på parkeringen vid Valla Friluftsmuseum. Klockan 18.00 blir vi guidade på Järnvägsmuseet där vi med all sannolikhet även får ta del av historien kring ”Ankan”. Guidning och bilfika 100 kronor.

Kommentarer inaktiverade för Linköping har möte

Medlemsmöte i Sigtuna

Utflykt till Skånelaholms slott. Guidad visning av slottet, samlingar och vagnslider. Vi träffas på slottets p-plats kl 13.45. Anmälan till Sigbritt Gålnander 070-783 85 65 senast 20 augusti.Max 25 deltagare. Transport med egen bil. Samåk gärna.Föreningen betalar entré- och guideavgift … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Medlemsmöte i Sigtuna

Möte i Uppsala

Lördag 18 maj kl 13 Medlemsmöte hemma hos Siv och Karl-Uno Ericsson, Bysmedsvägen 23 i Björklinge. De visar sina samlingar. Det blir köptillfällen och fika i trädgården. Samling kl. 12.30 vid bilparkeringen Ekonomikum Kyrkogårdsgatan med bil eller för samåkning. Anmälan … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Möte i Uppsala

Söndag 12 maj kl 14 Ronnie Gustavsson berättar om sin bilsamling och visar en av sina bilar. Korvgrillning i parken.

Linköping har möte

Torsdag 2 maj kl 18 Vi besöker Kornettgården och njuter av samlingarna där. Entré och serveringsavgift tas upp på plats. Vi åker gemensamt från Hästskogatan kl. 17.30.

Kommentarer inaktiverade för Linköping har möte

Sigtunaorten på resa

Sigtunaortens Samlarförening inbjuder sina medlemmar till utflykt till Malmköping 8 september. Program 07.00. Avresa från Märsta station. Ta med egen fikakorg. 10-12. Bakluckeloppis och besök hos antikhandlare Bohmans Antik. 12-13. Lunchmeny på Hotell Malmköping. 13.15-15.15 Besök på Strykjärnsmuseét och textilmuseet … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Sigtunaorten på resa

Linköping på utflykt

Guidning på Löfstad slott. Vi är lovade ”något extra” eftersom vi är samlare, så kom med även om du varit på Löfstad tidigare! Guidning inklusive entré 100 kronor. Klubben bjuder på bilfika efteråt. Ring Anders Matsson 070 535 70 17 för … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Linköping på utflykt

Örebro på utflykt

Kvällsutflykt till Jan Myrtorps Leksaksnostalgirum utanför Fjugesta och fika på Lanna Bokcafé. Samling vid Svampen klockan 17.30 för samåkning i egna bilar där medresenär lämpligen betalar 40: – kr. per person till chauffören. Kostnad för medlem är 100 kr. och … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Örebro på utflykt

Linköping ordnar loppis

Medlemmar i Samlarklubben Hans Brask hälsas välkomna att vara med och sälja sina egna objekt på Loppis i Djupdalen. Observera att medlemskap i Samlarklubben Hans Brask krävs! Medtag eget bord. Avgift 80 kronor till Samlarklubben. OBS! Anmälan till Anders Matsson … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Linköping ordnar loppis

Linköping på utflykt

Välkommen till den traditionsenliga smygpremiären av Loppis i Djupdalen. Loppis, lotterier, fika och mycket prat.

Kommentarer inaktiverade för Linköping på utflykt

Varberg på utflykt

21 maj Martina guidar på Kustsanatoriets gamla kyrkogård.

Kommentarer inaktiverade för Varberg på utflykt

Sigtunaorten på resa

Utflykt till Måleriyrkets museum i Stockholm. Guidad visning av Måleriyrkets museum, Brännkyrkogatan 71, Stockholm. Museet har samlingar av färgpigment, penslar och annat material ända från 1700-talet. Vi får se olika tekniker, tavlor och hur ett konstverk byggs upp. Passa på … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Sigtunaorten på resa