Utflykt för Uppsalaföreningen

Fredag 9 september Utflykt till Bodatomtens Hantverksgård i Håtunabo i  närheten av Sigtuna. Samling klockan 12.20 bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan. Med bil eller utan/samåker. Anmälan till Lennart Bergström tel 25 49 80 eller 0706 66 95 14 senast 7 september. … Fortsätt läsa

Utflykt för Uppsalaföreningen

Fredag 27 maj Utflykt till Björklinge hembygdsmuseum och efteråt besök hos Siv och Karl-Uno Erikssons antikbod Bysmedsvägen 23 i Björklinge och fika i trädgården. Samling kl. 12.00 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller utan/samåker. Anmälan till Lennart Bergström telefon … Fortsätt läsa

Utflykt för Uppsalaföreningen

Fredag 6 maj Utflykt till Jularbomuseet i Morkarla. Samling kl. 10.00 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller utan/samåker. Besök i museet innebär att Håkan guidar dig och berättar historier, till det så kommer väl vald musik att spelas.Till detta … Fortsätt läsa

Säffle på resa

7 september En utflykt på höstkanten, vi åker till Liljedals Hembygdsgård och blir guidade, Pris per person blir 80:- , vilket inkluderar inträde och kaffe med dopp. Anmälan till Sylwia senast 1/9 på 070-7528920. Vi far i egna bilar kl … Fortsätt läsa

Säffle på resa

20 april En liten utflykt på vårkanten. Vi åker till Liljedals hembygdsmuseum, där vi blir guidade av Jan Rosander som berättar om Liljedals historia. Vi tar med eget fika. Vi åker från Centrumkyrkan kl 17 i egna bilar. Anmälan och … Fortsätt läsa

Örebro på resa

Torsdag 13  februari kl 08.00. OBS! Torsdag Bussresa till Stockholms Internationella Antikmässa i Älvsjö. Antikviteter, konst, kuriosa, vintage/modern design och byggnadsvård. Avresa från Svampen kl.08.00. Hemresa kl.16.30.  Kostnad exkl. entré 150 kr. för medlem och 200 kr. för ej medlem. … Fortsätt läsa

Säffle på resa

Start kl. 08.00 från Centrumkyrkan. I Mullsjö finns det ett museum som heter Svenska Trägubbar som Lars Axenfjord är ansvarig för och det ska vi besöka. Vi gör ett stopp vid Tre Älgar för en kopp kaffe och fralla. Vid … Fortsätt läsa

Säffle på resa

Start kl 08.00 från Centrumkyrkan. Resa till Finnskogsmuseet i Lekvattnet och i samband med denna har vi ett uppföljningsmöte på bussen efter samlarmässan i Värmlands Nysäter. Vi kommer fram cirka 10.30 och startar med en kopp kaffe med fralla, sedan … Fortsätt läsa

Örebro på resa

Lördag 10 augusti Bussresa till Antikmarknaden i Ransäter. Bussen avgår från Svampen kl 8.00. Hemresa kl 16.00. Kostnad exklusive entré 150 kronor för medlem och 220 kronor för ej medlem. Anmälan till Erik Karlsson telefon 019-12 04 85 eller 0585-404 … Fortsätt läsa

Utflykt för Uppsalaföreningen

Lördag 1 juni. Samling kl 10 Utflykt till Tobo Bruksmuseum. Samling kl 10 vid bilparkeringen Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan med bil eller för samåkning. Visning av Monark-epoken bl. Radio, TV och Limex-skidor. Tobo Glasblåsare för visning av glas och tillfälle att köpa … Fortsätt läsa

Säffle på resa

12-13 maj Vi har tänkt oss en tur till Stockholm och där ska vi som huvudmål   gå till Livrustkammaren, kanske ta en tur i Gamla Stan, sedan fortsätter vi med bussen till färjan, där vi ska äta middag och övernatta. … Fortsätt läsa

Säffle på resa

Vackra Dalsland väntar, vi ska göra ett besök på Sten Torstenssons tomtemuseum i Håverud, där finns ju också Patriks Antik, Glasblåsaren på Dal och en restaurang där vi ska äta lunch. Vi kan även ta en promenad utefter kanalen med … Fortsätt läsa

Linköping på resa

Lördag 16 februari. Bussresa till Antikmässan i Älvsjö. Avresa från Cupolen, Linköping kl. 08.00, Ekoxen kl. 08.10, Statoilmacken Norrköping ca 08.40. Återresa från Älvsjö 16.00. Pris för resa: 250 kr. Inträde tillkommer. Biljetter kommer att säljas på bussen. Lotterier och … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Linköping på resa

Örebro på resa

Bussresa till Stockholms Internationella Antikmässa i Älvsjö. Antikviteter, konst, kuriosa, vintage/modern design och byggnadsvård. Avresa från Svampen kl.08.00. Hemresa kl.16.30.  Kostnad exkl. entré 150 kr. för medlem och 200 kr. för ej medlem. Anmälan till Erik Karlsson senast den 7 … Fortsätt läsa

Uppsalaföreningen på utflykt

Utflykt till Samlarmässan i Brunnsparken i Örebro. Vi åker med minibuss. Samling 8.30 vid bilparkeringen vid Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan. Kostnaden för resa och entré till mässan är 200 kr. Vi får plats 9 personer i bussen. Hemfärd sker kl 14. Anmäl … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Uppsalaföreningen på utflykt

Jimmy Martinsson visar bilder från sin resa till Luleå och Boden.

Örebro på resa

Lördag 11 augusti Bussresa till Antikmarknaden i Ransäter. Bussen avgår från Svampen kl. 8.00. Hemresa kl.16.00. Kostnad exklusive entré 150 kr. för medlem och 220 kr. för ej medlem. Anmälan till Erik Karlsson tel. 019-12 04 85 eller 0585-404 55 … Fortsätt läsa

Säffle på resa

En resa runt Vänern, vi åker från Centrumkyrkan kl. 07.00 och gör ett stopp på lämpligt ställe för kaffe, vi stannar till i Lidköping och besöker Rörstrandsmuseet, efter detta äter vi lunch. På eftermiddagen åker vi ut till Kållandsö, Läckö … Fortsätt läsa

Örebro på resa

Försommarresa till Ljusfallshammars lantbruksmuseum och Löfstad slott. Avresa från Svampen 9.00. Vid 10-tiden blir vi guidade på lantbruksmuseet där också fika finns att köpa. Medtag annars eget f.m.-fika. Lunch vid 13-tiden på Glanekans restaurang på Mo Gård. Speciell guidad visning … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Örebro på resa

En resa för att besöka något museum i Jönköping. Vi planerar samåkning. Klubben betalar milersättning och förmiddagskaffe, deltagaren betalar inträden och lunch. Anmälan till Nils-Göran senast 2 maj.