Malmö har möte

17 februari Malmöprofilen Lars Hector talar om sin bok ”De sista divan” och om sina personliga minnen av Anita Ekberg och hennes liv, från Rostorp på Backarna till Rom via Hollywood, från vaggan på Östra Fäladsgatan till askan under  den … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Malmö har möte

13 februari Märklin, vad är det? Bo Nilsson förklarar och visar. Februarimötet är även sista dag för att lämna motioner till årsmötet.

Malmö har möte

20 januari Ulf R Johansson, f d kulturchef på Kvällsposten, kommer på nytt till oss och berättar om Enoch Thulin – flygare, företagare, samlarobjekt.

Kommentarer inaktiverade för Malmö har möte

9 januari Vi uppmärksammar att det är 250 år sedan Sveriges Riksdag hölls i Norrköping 1769. Mikael Andersson berättar som vanligt med inlevelse om detta.

Norrköping har julmöte

Lördag 14 december kl 16 Julbord på Brånnestadshus. Kostnad 200 kr. Medtag gåvor till julauktionen! Anmäl dig till Nils-Göran, helst före 1 december, på telefon 070- 608 43 98.

Kommentarer inaktiverade för Norrköping har julmöte

Malmö har julmöte

9 december Vår sedvanliga julfest i Café Linne. Anmälan om deltagande till Jan Ottosson, tel 0708 826103, senast den 2 december. Inför mötet kommer ett nytt nummer av Hamstern där du kan läsa mer om vad som kommer att ske … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Malmö har julmöte

14 november Mannaminne. Nils-Göran Svensson talar om Anders Åbergs museum.

10 oktober Den erkänt duktige samlaren Jan Nilsson visar en del av sin samling av gamla ben- och hornföremål.

Medlemsmöte i Sigtuna

Utflykt till Skånelaholms slott. Guidad visning av slottet, samlingar och vagnslider. Vi träffas på slottets p-plats kl 13.45. Anmälan till Sigbritt Gålnander 070-783 85 65 senast 20 augusti.Max 25 deltagare. Transport med egen bil. Samåk gärna.Föreningen betalar entré- och guideavgift … Fortsätt läsa

Varberg har möte

16 april Tema Fickur. Roy Magnusson berättar.

Kommentarer inaktiverade för Varberg har möte

Ulricehamn har möte

Medlemsmöte.

Kommentarer inaktiverade för Ulricehamn har möte

Medlemsmöte i Sigtuna

Sverige i Napoleonkrigens skugga. Lasse Wynne från Knivsta berättar om militärhistoria och speciellt om Sverige i Napoleonskrigens skugga. Sockenstugan, Olofsgatan 19 i Sigtuna. Kaffe och macka.

Varberg har möte

19 mars Gamla melodier. Janna leder musikquiz.

Kommentarer inaktiverade för Varberg har möte

Örebro har årsmöte

Tisdag 5 mars kl 19 Kallelse till årsmöte på Rostahemmet, Rostagatan 34 i Örebro. Årsmötesförhandlingar. Utdelning av Engelbrektspriset till Staffan Andersson. Dragning i deltagarlotteriet. Kaffe och smörgåstårta serveras.

Kommentarer inaktiverade för Örebro har årsmöte

Medlemsmöte i Sigtuna

Fartygsmodeller från åren 1850 till 1950 (alla modeller i skala 1:250). Nisse Dahlberg från Märsta visar och berättar om sin stora samling av små fartygsmodeller, lite litteratur om fartygen och varför han började samla. Södergatan 50 i Märsta. Kaffe och … Fortsätt läsa

Årsmöte i Alingsås

Årsmöte.

Kommentarer inaktiverade för Årsmöte i Alingsås

Varberg har årsmöte

19 februari Årsmöte. Ronald visar Varbergsbilder.

Kommentarer inaktiverade för Varberg har årsmöte

Säffle har möte

Vi får besök av kyrkoherde Gunnar Imberg som kommer att berätta om utgrävningarna på Lurö, samt om pilgrimslederna som har gått genom våra trakter. Det blir som vanligt, kaffe med dopp, medlemmar gratis, icke medlemmar 30:-. 12 februari kl 19, … Fortsätt läsa

Kommentarer inaktiverade för Säffle har möte

Malmö har möte

4 februari Valle Westesson, författare och komiker, ska informera oss om märkliga ställen i Skåne

Stockholm har möte

Onsdag 16 januari Vapen – pärlan i min samling och dess historia. Ta med egna föremål för visning, byte eller försäljning. Vapensektionen.

Kommentarer inaktiverade för Stockholm har möte